از نجف آباد تا آمریکای جهانخوار

خاطرات تجربه و زندگی جدید در آمریکا

از نجف آباد تا آمریکای جهانخوار

خاطرات تجربه و زندگی جدید در آمریکا

تـو نـیـسـتــی

کی میگه «فیس بوک» بده؟ باور کنید بازم به مرام فیس بوک! بی هیچ حسادتی برات دوست پیدا میکنه. هروقت هم دیگران اسمتو از لیستشون حذف کردند؛ به روت نمیاره و نمک روی زخمت نمی پاشه. از همه مهمتر حواسش به روز تـولــّدت هست. بمانه که واسه ی من، یه بدی داره. هی سنم رو میاره جلوی چشمم و میگه:«دوسال از خدا کوچیکتری و فکر مــُردن باش.» تا الان هرکی می پرسید چندسالته؟ عددها رو جابجا می کردم و می گفتم 34 سالمه. فکری موندم حالا چه باید کرد؟ از قدیم می گفتند: چهل سالگی و آغاز پختگی. ولی مثل اینکه چل چلگی های من ادامه داره!! از اینکه بگذریم؛ بشنوید که وقتی که ایران بودیم؛ یادمه هر میکروب و ویروسی که از اونورا رد می شد سری به من می زد. از سینوزیت و عفونت پیشانی و گلو گرفته تا انواع و اقسام ویروسهای سرماخوردگی افغانی و چچنی و عراقی. همین سبب می شد تا یک هفته ای افتاده ی بستر بیماری باشم. یه بار که از این مریضی های هرروزه سخت عصبانی بودم؛ از شادوران مادرم پرسیدم:«ننه! راستشو بگو؟ فکر کنم اومدی منو بزایی؛ کار دیگه ای کرده ای؟ یا نکنه بن جنس اومدی اون کاررو بکنی؛ منو زاییدی؟» خنده ای کرد و توی جوابم موند. تا اینکه یه بار که حسابی عصبانی بود واقعیت رو آشکار کرد. توی حرص و جوشی که می خورد؛ گفت:«دیگرون بچه بزرگ می کنند که عصای کوری و پیریشون باشه؛ ما هم بچــّه پس انداختیم یکی از یکیشون که که آهن تر.»(که که آهن درگویش نجف آبادی یعنی بد و بیخود)!؟ 

 

 

        پیرشدم ولی بزرگ نشدم! 

 

بد نیست بدونید که به میمنت و نامبارکی، در همین روزها و شبها بود که «ننه» ی مرحوم بنده، آخه زورررر فرمودند و بدینوسیله بنده ی کمترین به عالم حقیقی و مجازی بجای پا، سر نهادم. در همین راستا شاعر می فرماید:
امشب تولد منه، امــّا تو نیستی
دوستان همه کنار من، تنها، تو نیستی
بیا بهم تبریک نگو؛ فقط سکوت کن
امـّا خودت بجای من، شمعا رو فوت کن 

 

 

              یاد بچگی ها بخیر باد!!! 

 

بهرحال چون بازم نیستید و قراره جشن تولـّدی دومـلیـّـتی در کنار برادر و برادرزاده ی کریستینا( مادربزرگ خوانده ی بچه هام) داشته باشم تا به دو زبان فارسی و پرتقالی(برزیلی) ترانه ی «تولدت مبارک» بخونند؛ شما هم دست خالی نرید و بجای شیرینی کیک، ســـوز تلخ ساز نوازی این حقیر را بچشید که بعد از نود و بوقی بالاخره سنتوری نه چندان عالی، گیر آوردم و بصورت ناشیانه ای اجرا و ضبط کردم تا بنالم :«امشب در سر شوری دارم.» البته در ادامه اش خواهید شنید که:

نگارینا قد چارشونه داری، لیلا خانم
کنار خونه ی ما خونه داری لیلا خانم
خودت مستو و ما رو دیونه داری …. البته یه جاش هم میگه: «دلم میخواست که دلسوزم تو باشی» ولی … بیخیال. پس تا فرصت بعد درود و دو صد بدرود … ارادتمند حمید 

============================ 

با تشکر از دوست خوبم آقا مجید. ظاهراً لینک مستقیم قطعه سنتور در ایران بسته است و دوستان داخل ایران می تونند از ایــــنـــــجـــــا و ایــــن لـیـنــک جهت شنیدن و دانلود استفاده کنند. با اینجال لینک مستقیم در زیر اضافه می شود.
جهت شنیدن از لینک مستقیم  سنتور نوازی بنده روی عبارت رنگی کلیک کنید.

نظرات 26 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ

اقا حمید من هر وقت که بتونم نوشته های شما رو میخونم و لذت می برم...
خیلی جالب مینویسید...ما اصفهانیا هممون همین طوریم!!!!!!

دوست بی نام و نشانم
شما لطف دارید و این از سر بزرگواریتونه که به بنده سر میزنید .... آرزوی توفیقتون رو دارم. پیروز باشید.
درود و دو صد بدرد ... ارادتمند حمید

اتی پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:38 ب.ظ

تولدتونننننننننن مبارککککککککککککک..........از اینکه سالگرد ازدواجمون رو تبریک گفتین هم یه دنیا ممنون........امیدوارم سالیان سال سایتون روی سر خانواده باشه...
راستی شوهر منم یک شنبه تولدش بود..اون هم مثل شما تیر ماههیهههههه...تیر ماهی ها خیلی خیلی گلنننننننننننننننننننن

اتی گرامی
ممنونم از همه ی آرزوهای خوبتون. شما لطف دارید و آرزو میکنم که در کنار تیرماهی همدم و همراهتون، بهترینها رو پشت سر بگذارید.
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

مینو پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:49 ب.ظ

سلام و صد سلام
تولد تولد تولدت مبارک
مبارک مبارک تولدت مبارک
بیا شمعا روفوت کن که صد سال زنده باشی
واقعا ازصمیم قلب تولدتونو تبریک میگم امیدوارم سالیان سال سایتون بالای سر خونواده ی گرامیتون باشه

مینو خانم گرامی
کمال تشکر رو دارم .... از همه ی آرزوهای خوبتون ممنونم و بنده هم متقابلاً آرزیو بهترینها رو برای شما و خانواده ی محترمتون دارم.
درود و دو صد بدرود .... ارادتمند حمید

گنج حضور پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:09 ب.ظ http://ganjehozor1.blogfa.com/

سلام
ان شاالله همواره بتوانیم درک کنیم که مادرانمان چه زحمت هایی کشیده اند.
خدایا درکش را روزی مان کن.
موفق باشید

گنج حضور عزیز
آخ که دست گذاشتی روی نکته ی حساسی!!‌ فکر نکنم هیچ کسی باشه و بتونه مقام مادر رو آنطور که هست متوجه بشه .... فقط میتونم درباره ی این دعای خوبتون از صمیم قلب بگم: آمییین
درود و دو صد بدرود... ارادتمند حمید

مجید پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:00 ب.ظ http://diarenoon.ir

سلام حمید جان..خوبی؟
تولد تولد تولدت مبارک بیا شمعا رو فوت کن..و اینا..میگم حالا اخرش نگفتی چندتا شمعه روی کیکت؟

شاااااااااااد باشی...راستی دارم سنتورنوازیتو میدانلودم..فیلتره کهههههههه ای خدا

مجید جان
خودت تصوّر کن که یه کیک باید چقدر بزرگ باشه که چهل و چهااااارتا شمع روش جا بشه ... آآآآآ .... چقدر پیر شدم و خبر ندارم .

از بابت آروزهای خوبت تشکر میکنم ... درود و دو صد بدرود ... در ضمن ممنونم که لینک دانلود و شنیدن سنتورنوازی رو مهیا کردید ... بازم تشکر

مجید پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:02 ب.ظ http://diarenoon.ir

دارم اهنگه رو گوش میدم....

برای عزیزانی که لینک فور شیر فیلتره توی ایران از این لینک استفاده کنین...
http://uploadfa.com/qsu42ahi3jo4/emshab_dar_sar_(WWW.Upnload.Com).mp3

مجید خان
بی نهایت از بابت لینکی که ارائه کردید تشکر میکنم و با اجازه تون توی متن هم اونو اضافه کردم. بازم تشکر

hamed پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.are-of-control.com

سلام
خدا قوت
یه پیشنهاد:گاهی اوقات هر وقت راحتی از اهنگایی که نواختی تو وبلاگ بذار
به نظر من موسیقی خیلی بهتر روحیات انسان رو معرفی میکنه
عالی بود دست درد نکنه
تولدت مبارک استاد
در پناه حق شاد و پیروز باشی

حامد گرامی
چشمممم !!! اوّل اجازه بدید ببینم که این یکی چقدر مورد استقبال قرار میگیره تا بعداً گاهی یه چیزی بنوازیم و خدمت دوستان ارائه کنم.
از بابت تبریکتون تشکر و شما هم موفق باشید.
درود و دو صد بدرود .... ارادتمند حمید

ملودی جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:12 ق.ظ

تولدتون خیلی مبارک باشه!

ملودی گرامی
از بابت همه ی آرزوها و کلمات خوبتون تشکر میکنم. بنده هم برای شما موفقیت روزافزون خواهانم.
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

باران جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ق.ظ http://bojd.blogfa.com

حمید آقای عزیز سلام
اولش تولدتون رو تبریک میگم الهی تا جایی که دلت بخواد زنده باشی و همیشه سلامت و سرزنده ...
گفتم تا جایی که دلت میخواد برای اینکه دور از جون شما گاهی آدم پیر وناتوان که میشه دیگه احساس میکنه سربار دیگرونه و بهتره غزل خدا حافظی رو بخونه ... بگذریم دادا ...
قطعه بسیار قشنگی بود .... دانلودش کردم .. و بارها و بارها گوش دادن چه حس خوب و آرامشی به آدم میده ... دستت درد نکنه ...منتظر کارهای بعدی شما هستم ... واقعا دست مریزاد با اونهمه گرفتاری که میدونم در آمریکای جهانخوار دارید اما دست از هنرمندی نمیکشید.
برای شما آرزوی روزهای خوبی در کنار خانواده محترمتان دارم.

دوست هنرمند و خوبم آقامحمــّد نازنین
قبل از هرچیز تشکر از همه ی آرزوهای خوبت. چقدر قشنگ فرموده اید که تا اونجایی که دلم میخواد زنده باشم ... سوال اینه که اگه همین حالا دلم نخواد باید چیکار کنم؟ طناب مناب جایی سراغ ندارید؟

چشمممم !! دوباره ساز دستم بیاد و البته حسش هم بیاد درخدمتم و سعی میکنم بیشتر بنوازم ... حالا یا توی سر خودم یا روی سیمهای سنتور.
موفق و پیروز باشید.
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

ساسان جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:36 ق.ظ http://musicsasan.blogfa.com

سلاااااااااااام
خدا رحمت کنه مادرتونو
انشاالله 1000000000000000ساله بشی و سایت بالاسر خونوادت باشه
آمین

ای جاااان دوست اهل دل خودم ساسان عزیز
خوبی عزیزدل برادر؟ بنده هم آرزو میکنم که خداوند سلامتی و تندرستی به شما و خانواده ی هنرمندتون بده و درگذشتگان تان را غریق رحمت خداوندی باشند.
ساسان داشتیم؟؟؟ اینهمه سال و زجر زندگی دنیایی داشتن؟ من یکی نیستم و بی زحمت از این آرزوها واسه ی خودت داشته باش.
موفق و پیروز باشید.
درود و دو صد بدرود .... ارادتمند حمید

کاکتوس صورتی جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:35 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

سلام آقا حمید
تولدتون مبارک ... ایشالله هیچوقت غم و غصه و اون مریضی ها طرفتون نیان

خوش و خرم باشید

کاکتوس گرامی
قبل از هرچیز از بابت آروزهای خوبتون تشکر میکنم .
بنده هم سلامتی و تندرستی شما و خانواده ی محترمتون رو آرزومندم.
موفق و پیروز باشید.
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

سپهر جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:30 ب.ظ

با سلام

تولدتون مبارک باشه.
هزار سال زنده باشی

اینجا رو ببین؟ آقاسپهر گــُل
دمت گرم رفیق که با اینهمه مشغولیات شخصی و تحصیلی بازم بنده رو لایق سرزدن میدونید. از بابت کلمات خوبت تشکر میکنم و امیدوارم که شما هم موفق و پیروز باشید.
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

شهریار شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ق.ظ http://irangardish.blogfa.com

سلام و درود
آقا چرا اون بالا تاریخ دقیق را ننوشتی تا ما هم در جشن تولد باشیم (فقط سال را نوشتی)
در ارتباط با عنقا فکر می کنم ویکی پدیا کمی جانب دارانه مطلب را نوشته و خیلی دوست دارم نظر پسر عموی گرامی شما را بدانم ،‌ لطفا حتما من را خبر کنید (حتما خبر کنید ) ... حتما
چون تا آنجا که می دانم حضرت عنقا از نوشته من بی نهایت ناراحت هستند و شاکی ، وقتی مطلب را برای ایشان پست کردم و نظرشان را خواستم ... خیلی ....

شهریارجان
خیلی دیر نشده و هنوز دستمون بند مهمونی بازیهای جشن تولده ... لذا دیر نکردید. بهرحال تشکر.
در مورد حضرت عنقا
تعجب میکنم که چه دلیلی داره یا داشته که ازنوشته ی شما ناراحت شده باشند!!؟؟ مهم نفس کاره و اینکه شما به فکرشون بوده اید؟ بهرحال دل بد نکنید و همه چیز خوب میشه. متاسفانه هنوز به پسرعمویم دسترسی پیدا نکرده ام و اگه توفیق حاصل شد باعث افتخار بنده خواهد بود وگرنه ببخشید.
موفق و پیروز باشید. درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

شیرین مامان نیما شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ق.ظ http://nima1357.blogfa.com

سلام خوبین؟ تولدتون مبارک تاریخش کی بوده؟

شیرین خانم
ممنونم از ابراز تبریک تون.
هنوز دیر نشده و چون اینجا خیلی با حوصله پیش میرند و بخصوص اینکه قراره با نزدیک بودن روز تولد خودم(سی ام تیرماه) و برادر و برادرزاده ی مادربزرگ کریستینا در یک روز انجام بشه؛ شما هم به مهمونی میرسید...
موفق و پیروز باشید ...درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

مصطفی شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام و تولدتان مبارک
کاش می شد که بریم باغ کباب بخوریم ُ قبل کباب چیزی می خوردیم

آقامصطفی
ممنونم از ابراز تبریک و کلمات خوبت.
رفیق کباب رو هستم شدید ... ولی قبلش ... راستش من یکی دیگه ازم گذشته ... البته منظورت همون میوه و چای آتیشیه دیگه؟
موفق و پیروز باشید .
درود و دو صد بدورد ... ارادتمند حمید

حقی شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:34 ب.ظ

دوست دارم زیاد

هفت دقیقه و چهل پنج ثانیه (امشب در سر.) رو گوشیدم

خاطرات خوبی زنده شد

http://hamidhaghi.blogsky.com

حقی جان
چاکرتم ... والله این قطعه آهنگ همینطوری بود و فقط برای رفع علاقمندی دوستان وگرنه پیش شما هنرمند بزرگ همان ترقه درکردن در مقابل توپچی است.
بنده هم با خاطرات شما دوستان خوبم زنده ام.
موفق و پیروز باشید ... درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

زهرا یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ق.ظ http://zaneashegh.blogsky.com

سلام
تولدتون مبارک استاد. باید ببخشید که با تاخیر اومدم.
دیگه پیر شدی رفت. هی می گم از این ضرب المثلهای نجف آبادی به کار نبر که نشونه پیریته.
حمید عزیز. من که نتونستم هر دو لینکی رو که گذاشته بودی دانلود کنم. کلا برای من فیلتره!!!!!!!
ولی با این که سنتور زدنتون رو نشنیدم . مطمئنم که خوب می نوازید
همیشه سالم و شاد باشید و پایدار

زهرا خانم
قدمتون بر چشم ... زیاد زیاد هم دیر نرسیدید و تازه همین دیشب یه جشن تولد همگانی داشتیم و جای شما دوستان حسابی خالی بود. ممنونم از کلمات خوب و تبریک صمیمی تون.

تعجب میکنم که چطوریه که قدیم ندیما سایت 4 شییر باز بود و الان شما میفرمایید هردوش بسته است. والله دیگه عقلم به جایی قد نمیده و فقط میتونم بگم قسمت نبود و الهی مــُرده شور اونایی رو ببره که هی در باغ وحش رو باز میذارند و این فیلها ول میشند.
موفق و پیروز باشید... درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

وحیده مامان پارسا یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ق.ظ http://dinasour.persianblog.ir/

تولدتون مبارک.کاشکی عکس قبل و بعد رو با هم میذاشتید.فعلا چون از محل کارم خدمت میرسم نمیتونم سنتور نوازی شما را بشنوم.ولی حتما گوش میکنم.

وحیده خانم
عکس پیرمردا که دیدن نداره و راستش بارها عکسمو منتشر کرده ام و دیگه بیمزه شده ... فقط همینو بدون که پیر شدیم و رفت.
از بابت تبریکتون تشکر میکنم . راستش قطعه ی سنتور چیز خاصی نیست و در این سرای بی کسی و بی سنتوری و فقط برای خالی نبودن عریضه این قطعه رو گذاشتم وگرنه مال خاصی نیست.
موفق و پیروز باشید ... درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

وحیده مامان پارسا یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:40 ق.ظ http://dinasour.persianblog.ir/

راستی یادم رفت.خدا رحمت کند مادرتون رو

بی نهایت سپاسگزارم.
خداوند درگذشتگان شما رو هم رحمت کنه.
پیروز باشید.

مرضیه یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ب.ظ http://marziyehkazemi.blogfa.com

به به به
بیا شمع‌ا رو فوت کن و تا زودتر کیک بخوریم و ایشالله صد و 20 ساله و اینا

امیدوارم در سایه خدای مهربون زندگی شاد و خوبی داشته باشید و سرتون سلامت و دماغتون چاق باشه

همشهری خوبم
مرضیه خانم
شعما رو فوتیدم .... پس کجایید؟ کیکها آب شدا
ازهمه ی آرزوهای خوبتون تشکر میکنم.
موفق و پیروز باشید ... درود و دو صد بدر ود ... ارادتمند حمید

حقی یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ http://hamidhaghi.blogsky.com

اقای ایرجی رو یادت میاد تو تالار شریعتی

کاملیا گفت ای بابا اینکه ضایع کرد

حقی جان
کمابیش اون خاطره رو یادم اومد و یه لحظه با خودم گفتم ای بسا که من باعث اون تــُپــق شده باشم در ضمن جای ماها کنار آقای ایشون خالی که به سلامتی مکه تشریف دارند و یادت نره از دوشنبه به بعد سری به ایشون بزنید و حسابی جای من تلافی کنید و شربت و شیرینی زیارت قبولی ایشون و خانواده اش بزنید به رگ.
پیروز باشید... درود و دو صد بدورد ... ارادتمند حمید

نسیبه دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام
هرچند خیلی دیره ولی خوب منم تولدتون رو تبریک میگم.
و به قول بابام خدا عمر با عزت بهتون بده
پاینده باشید.

نسیبه خانم
بی نهایت از آرزوهای خوبتون تشکر میکنم. آخ که چقدر این دعای بابای محترمتون عالیه .... خداوند آخر و عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کنه و سرافرازی و برکت نصیب شما باد.
موفق و پیروز باشید.
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

باباعلی چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ب.ظ http://parsavaghef.blogfa.com

سلام و سپاس بابت نظر لطفتون به وبلاگ پارسا . از اینکه خاطراتش یادآور لحظه های خوش گذشته شما شده خوشحالم و امیدوارم مطالب این وبلاگ همیشه خواننده هاش رو شاد کنه و در ضمن برای اونهایی که وظیفه مهم تربیت فرزند رو بر عهده دارند مفید هم باشه .
لطف میکنید که به وبلاگ پارسا سر میزنید . برای شما و همه دوستان همیشه و در هر حال آرزوی موفقیت و سعادت دارم

یا حق باباعلی نازنین
بفرمایید تو ... بخدا اینطوری بده ... زحمت کشیدید و خوشحالم کردید تشریف آوردید. بنده قسمت بشه بازم مزاحم میشم. با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما و خانواده ی محترم.
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

مصطفی جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:51 ب.ظ

سلام آقا حمید گل

آقا اگر یادت باشه من 4-5 ماه پیش خواننده وبلاگت بودم، اما آنقدر آدرس وبلاگت شیر تو شیر شد که ما شما را گم کردیم- اما خلاصه دوباره شما را پیدا کردم

خلاصه خیلی خوشحال شدم دوباره می بینمتون

موفق پیروز باشید

الهی من جیگرتو آقا مصطفی

رفیق عزیز
بنده به ایمیل بیشتر دوستانی که خواننده ی وبلاگ بودند آدرس وبلاگ وطنی رو ارسال کردم. در تعجبم که چطور به دستت نرسیده یا اینهمه اذیت شدید.
درست میگی و وبلاگ اصلی ام در ووردپرس مثل همه ی وبلاگهای دیگه ای که در این سایت یا بلاگ اسکای مینوشتند؛ توسط آقای مدیریت جهانی بسته شد و بدینسان ما نیز ....

بهرحال دمت گرم و ببخشید که اینهمه به زحمت افتادید و بنده هم از دوباره دیدن شما خوشحالم، هرچند که مجبوریم توی این یکی وبلاگ یه کمی جمع و جورتر حرف بزنیم و اینا .... خودت که میدونی؟

درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

شفق سبز سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:14 ق.ظ http://shafaghesabz.persianblog.ir/

خوب منم بهتون تولدتون تبریک میگم.امیدوارم سالهای سال با خوشی وخوبی در کنار خانوادتون بسر برید. نمیدونم قبلا براتون نوشتم که منم متولد 1347 هستم
موفق باشید

شفق سبز گرامی
ممنونم از همه ی کلمات خوب و آرزوهای بهتر از بهترتون. بنده هم آرزوی خوشبختی همراه با آرامش درون و بیرون را برای شما دارم. موفق و پیروز باشید.
راست میگید ؟ .... اصلاً دقت کرده اید که متولدین چهل هفت همه شون خیییییلی خووووففففند !!!
درود و دو صد بدرود ... ارادتمند حمید

سحر زویدانی جمعه 8 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 09:00 ب.ظ http://دلم میخواد زنده باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد